خبر1

 

بنام خدا

همکاران محترم

با سلام و عرض ادب

احتراما به استحضار می رساند که کارگاه آموزشی 1 روزه " معرفی و آموزش تئوری و عملی استفاده از سامانه های ClinicalKey وUpToDate" در تاریخ های 16  17 بهمن ماه سال جاری در انستیتو پاستور برگزار می گردد.

  

ClinicalKey محصول ناشر Elsevierاست و طیف گسترده ای از اطلاعات بالینی را در قالب مقالات ژورنال ها، کتاب، practice guideline و اطلاعات داروئی (2900 مونوگراف داروئی) در اختیار کاربران قرار می دهد. این سامانه به صورت Multimedia می باشدو متن، عکس و ویدیوهای پزشکی را با کیفیت بسیار بالا ارائه می دهد. حاوی بیش از 2 میلیون عکس است که از کتابها و ژورنال های Elsevierو ScienceDirectاستخراج شده اند.

بیش از 1 میلیون مقاله از 500 ژورنال را پوشش می دهد. حاوی مونوگراف های داروئی از ماخذ Gold Standardمی باشد که روزانه 30 تا 50 عدد از آنها به روز می گردند. بیش از 15 هزار مدرک مرتبط با Patient Education را داراست که محتوی اطلاعات مورد نیاز برای بیماران است. با استفاده از ClinicalKey می توان از تصاویر ارائه شده برای جستجوها ، اسلایدهایی با حفظ اطلاعات و citation برای سخنرانی ها تهیه نمود. ClinicalKeyیکی از سامانه های بسیار مهم و معتبر است و برای پزشکان و تیم پزشکی بسیار مفید است.

 

UpToDate نیز منبع اطلاعاتی الکترونیک است که حاوی اطلاعات مربوط به بیماری ها از قبیل علائم بالینی، روش های آزمایشگاهی، تشخیص و درمان و همچنین اطلاعات مربوط به مراقبت از بیماران را دارا می باشد.

هر ساله بیش از 80 میلیون مورد مربوط به بیماران توسط تیم های تحقیقاتی UpToDate مورد پژوهش قرار می گیرد و هر 4 ماه یک بار اطلاعات ارائه شده به روز می گردد.

در این پایگاه بیش از 75 هزار صفحه متن و تصویر و بیش از 380 هزار منبع وجود دارد. یک پایگاه معتبر داروئی است و پیوندهائی به چکیده های Medlineنیز دارد. در 21 تخصص پزشکی حاوی مطالب و اطلاعات می باشد. اهمیت این سامانه در آن است که اطلاعات آن Evidence based می باشد .

با تجدید احترام دکتر ابراهیمی راد

رئیس کتابخانه مرکزی و انتشارات