.

بسمه تعالی

گزارش برگزاری سمینار آنالیز دستگاهی


سمینار آنالیز دستگاهی در تاریخ سیزدهم شهوریور ماه 98 توسط کمیته تحقیقات دانشجویی انستیتو پاستور ایران در تالار مدرس انستیتو پاستور ایران برگزار شد. این دوره با هدف آموزش مبانی و روش های تعیین و تشخیص ساختار مولکول ها برای طیف متنوعی از گروه های هدف شامل دانشجویان و متخصصان رشته های شیمی، بیوشیمی، علوم دارویی و داروسازی، علوم آزمایشگاهی، نانوفناوری، سیوتیکس و بیوتکنولوژی دارویی و پزشکی تدوین و برگزار شد.
طی این سمینار یکروزه (به مدت 8 ساعت) مباحث آموزشی در 4 بخش مبانی تئوری آنالیزهای IR, NMR , RAMAN & MASS Spectroscopy و کاربرد نوین این ابزارها در حوزه طب و صنعت توسط جناب آقای دکتر محسن امینی استاد مدعو از دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه و تدریس شد.
در این نشست علمی که با حضور بیش از 220 نفر از دانشجویان و اساتید علاقمند برگزار شد، حدود 100 نفر شرکت کننده مهمان از خارج از انستیتو پاستور ایران و از دانشگاه ها و مراکز تولیدی-صنعتی شهرهای مختلف کشور نظیر اصفهان، تبریز، سمنان، کرمان، و کاشان حضور داشتند. شرکت کنندگان انستیتو پاستور ایران نیز شامل دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان آزمایشگاهی بودند.
از میان چهار مبحث تدریس شده در این دوره، مبحث آنالیز RAMAN از مباحث نوین و مورد توجه در کشور است که تاکنون کمتر بصورت تخصصی بدان پرداخته شده است.
با توجه به استقبال زیاد و رضایت شرکت کنندگان از برگزاری این دوره، بر تداوم برگزاری دوره های آموزشی مشابه در آینده تاکید شد.